Dubai & Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu Dubai & Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu

Dubai & Auckland

Blijf op de hoogte en volg Céline

16 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

Bij deze mijn eerste verhaaltje van mijn tweede Nieuw Zeeland reis. Na lang wachten was het 10 februari dan eindelijk zo ver; Lisanne en ik vertrokken op ons grote avontuur! Aangezien de vlucht 's avonds pas vertrok, was het overdag eerst nog even tijd om nog 3 keer na te kijken of echt niet meer in de backpacks paste en of we met zo weinig spullen dan toch echt genoeg bij ons hadden. Mijn moeder was ook zo lief om voor mij nog even langs de apotheek te rijden, want helaas was ik nog steeds een beetje ziekjes. Om 20.45 uur vertrok dan uiteindelijk het vliegtuig richting Dubai en hier kwamen we rond 6 uur s ochtends aan. Het vliegveld was om die tijd echt helemaal uitgestorven en binnen de kortste keren waren we dan ook door de douane en hadden we onze spulletjes weer bij elkaar. Eenmaal met de shuttle bus bij het hotel aangekomen konden we meteen al op de kamer, wat natuurlijk erg fijn was, en niet veel later zaten we alweer in een andere shuttle bus richting de stad. In onze ervaring is Dubai echt een hele rare stad. We hadden gedacht gezellig wat van de ene naar de andere attractie te lopen in de stad, maar alleen al van de Burj Khalifa (hoogste toren ter wereld) naar het bijbehorende metro station was ruim 20 minuten lopen. Aangezien we tussendoor ook nog een middagdutje gedaan hebben (omdat 2,5 uur slaap tijdens de vlucht toch wel wat weinig was), hebben we dus niet zo heel veel van de stad gezien. Wat dus wel opviel is dat de stad niet op voetgangers ingericht is en echt zo veel mogelijk overdekt is. Er zijn veel winkelcentra, de één nog groter dan de andere. Zo heeft de Dubai Mall bijvoorbeeld een levensgroot aquarium (met haaien en al), een ijsbaan, bioscopen en genoeg winkels om een paar dagen shoppen mee te vullen. Bij de Dubai Mall en de Burj Khalifa ligt ook een grote vijver, waar 's avonds elk half uur shows zijn met de fonteinen die erin zitten. Hier zijn we dus ook nog even gaan kijken en dat was wel heel mooi.

Die nacht hebben we er toen voor gezorgd dat we nog een beetje goed konden slapen, want de volgende dag stond de vlucht naar Auckland van maar liefst 17 uur op het programma. Deze vlucht verliep op zich wel goed, maar omdat ik nog steeds niet helemaal beter was, heb ik helaas maar heel weinig kunnen slapen tijdens de vlucht. Eenmaal in Auckland aangekomen waren we dan ook beiden heel moe en hebben we eerst een middagdutje gedaan. Daarna was het tijd om toch alvast een beetje van de stad te verkennen, dus toen zijn we Queen street (de hoofdstraat hier) op en af gelopen en nog tot aan de haven gelopen. Als avondeten hebben we burger viel gehad (de lokale burger fast food keten), wat natuurlijk er lekker was. Daarna hebben we een nacht lang en goed geslapen en toen voelde het pas 'echt' alsof het Nieuw Zeeland avontuur kon beginnen.

De eerste volle dag in Auckland heb ik Lisanne hier een beetje rondgeleid. We hebben verschillende parken en winkels bezocht en zijn ook bij daglicht nog even naar de haven gelopen. De tweede dag stond Rangitoto op het programma. Dit is een eiland gevormd door een slapende vulkaan voor de kust van Auckland. Hiervoor moesten we eerst met de veerboot erheen en vervolgens hebben we hier den flinke wandeling naar de top van de vulkaan/berg gemaakt. Onderweg waren er ook nog lava grotten die we nog even verkend hebben. Ik was natuurlijk al eens op Rangitoto geweest, maar dit keer was het gelukkig wel iets beter weer dan de vorige keer dat ik daar was.
Eenmaal terug van Rangitoto was het plan eigenlijk om nogbte sky tower op te gaan, maar we waren nog steeds erg moe, dus toen besloten we toch maar om in plaats daarvan nog een dutje te doen. 's Avonds zijn we toen wel nog naar de bioscoop gegaan, zodat we niet de hele avond in het hostel zouden hangen.

Dinsdag wilde Lisanne graag eerst de een gaan neuzen bij alle tweedehands winkeltjes en het was natuurlijk niet gelukt om daar met lege handen van terug te komen. Dus nu moeten er voor mij nog 2 topjes en voor Lisanne 2 broeken en een jurkje in de toch al volle backpacks erbij...
Na het shoppen was het weer tijd om actief te worden. We hebben toen de ferry naar Devonport gepakt (dat is een hele leuke wijk van Auckland die op 10 minuten afstand van het centrum met de boot ligt) en daar op z'n Hollands een fiets gehuurd om zo veel mogelijk te zien in een zo korte mogelijke tijd. Waar we alleen niet meteen aan gedacht hadden, was dat je hier natuurlijk aan de linkerkant van de weg moet fietsen. Dus wij waren onze fietstocht vrolijk aan de rechterkant van de weg begonnen, maar toen er een aantal auto's aan 'onze' kant ons tegemoet kwamen gereden, viel het kwartje dat we toch maar eens aan de andere kant moesten gaan fietsen. Ik kan wel zeggen, als je dacht dat met de auto links rijden al raaf was, dan moet je links fietsen eens proberen. Dat gaat echt helemaal tegen je gevoel in. Uiteindelijk is het natuurlijk wel allemaal gelukt en hebben we aardig wat van Devonport gezien, wat ik voorheen nooit gezien had, o dat ik er alleen nog maar te voet ben geweest. In de namiddag zouden we vervolgens Monika treffen, een meisje wat ik nog ken van de vorige keer dat ik hier was. Doordat het was begonnen met regenen werd de namiddag eerder de vroege avond, want het hele verkeer loopt hier vast als het flink regent en we moesten nog een stukje met de bus naar haar toe. We hebben toen dus samen met haar een hapje gegeten en een drankje gedronken in een pub Newmarket. Eigenlijk wilde we 's avonds ook weer de skytower op, maar door de bewolking en de regen zou er toch maar heel weinig te zien zijn, dus zijn we helaas weer niet gegaan. In plaats daarvan waren we weer op tijd terug bij het hostel en hebben we nog uitgebreid onze tassen weer ingepakt, want de volgende ochtend was het tijd voor het volgende stuk van onze reis: Met de bus richting Paihia (Bay of Islands). In die bus zitten we dus op dit moment, dus de dingetjes die we daar gaan doen zullen onderdeel zijn van het volgende verhaaltje.

Voor nu dus: Tot de volgende keer maar weer!

Cheers!
Céline & Lisanne

• 16 Februari 2016 - 21:56

Monique Paulus:

Hé jullie twee,

Wat een mooi en uitgebreid reisverslag laten jullie ons lezen.
    Gelukkig is de heenreis goed verlopen en kunnen jullie nu genieten van jullie mooie avontuur
    door Nieuw Zeeland.
    Heel veel plezier en we verheugen ons nu al op het volgende verslag.

Groetjes monique en co.......

• 16 Februari 2016 - 22:37

Fraukje:

Devonport, Newmarket, Queenstreet. ... oh take me back !

Leuk verslag ! Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen

• 17 Februari 2016 - 01:03

Jacqueline :

Hej ladies ben blij dat het goed met jullie gaat en dat de reis tot nu toe goed is gegaan. Maar wat leuk dat reisverslag,ik blijf jullie volgen, wacht vol spanning op het volgende verslag maar .....geniet maar lekker van jullie vakantie.knuffel van mij

• 25 Februari 2016 - 21:41

Frietsie En Sonnie:

Hoi lady's , jullie amuseren je wel zo te zien en te lezen, super. Adieu wa..