Sporten en Surfen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu Sporten en Surfen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu

Sporten en Surfen

Blijf op de hoogte en volg Céline

15 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora,

Inmiddels alweer twee weken voorbij.. Ik weet het, heel cliché, maar wat vliegt de tijd hier voorbij..

Maargoed, twee weken geleden op maandag is dus waar ik gebleven was. Maandag niet veel gedaan, ook niet naar de zumba geweest vanwege mijn blauwe knie. Dinsdag gewerkt en woensdagmiddag moest ik weer naar de kapper, dit keer kreeg ik mijn haar voor niets gedaan, want het haar van de medewerkers moet er toch goed uitzien natuurlijk :P
Heb dat weekend eens stiekem gekeken hoeveel het gekost had wat ze bij mij hadden gedaan (verven, highlights en knippen) en dat was maar liefst 250 dollar, dus dat heb ik dan toch weer goed voor elkaar :P
Daarna had ik nog assesment in de sportschool. Er werd vanalles gemeten en ik moest een stukje fietsen en dan werd er voor de komende 8 weken een programma voor me gemaakt. Daarna meteen door naar Laura en Margreet want er stond weer een meidenavondje op het programma. Lekker wraps gemaakt en daarna nog gezellig een filmpje gekeken. Toen ik daarna weer naar huis ging was ik eigenlijk van plan om meteen te gaan slapen, maar eenmaal daar aangekomen was het daar één groot feest, omdat één van de huisgenoten donderdag terug naar huis (Cook Islands in dit geval) zou vertrekken. Na een hoop gezeur van mijn lieve huisgenootjes ben ik toen dan toch nog maar even mee op stap geweest, maar ik was hierdoor dus wel erg moe de volgende ochtend..

Donderdag was dus een vermoeiende dag, zeker aangezien ik 's avonds weer moest werken, dus toen ik daarvan terug kwam maar meteen mijn bedje in gedoken. Vrijdag weer op stap, zaterdag weer werken en zaterdagavond weer op stap :) Zondag was het het weer eens mooi weer, dus tijd om lekker op het strand uit te brakken :)

Afgelopen maandag ben ik dan wel weer naar de zumba gegaan en dinsdag was er een filmavond die vanuit het bemiddelingsbureau georganiseerd was. Woensdag mocht ik eerst weer gaan oefenen bij de kapper (moet zeggen dat het wassen en de hoofdmassages steeds beter lukken, waarschijnlijk mag ik dat dan ook deze week echt bij klanten gaan doen) en daarna weer naar de sportschool waar ze mijn programma voor de komende 8 weken gingen uitleggen. Jeetje, dat is best wel een zwaar programma. Ik heb gezegd dat ik maar 2 keer per week wilde komen en dan waarschijnlijk nog één of twee keer per week wilde gaan zwemmen en nu heeft die trainer me dus een programma gemaakt waarmee ik bijna 2 uur bezig ben als ik echt alles 3x herhaal (staat bij 2 tot 3 keer) en behoorlijk spierpijn heb de volgende dag.. Maarja, je moet op zo'n kaartje ook invullen hoe vaak je komt enzo, dus ik denk dat dat dan wel weer een goede motivatie is om dan toch maar echt 2x per week te gaan. Wie weet ben ik dadelijk wel helemaal gespierd als ik terug kom :P
Donderdag moest ik eigenlijk weer werken, maar het was heel rustig dus ik kon thuis blijven, dus toen ben ik ook maar weer naar de sportschool gegaan. Vrijdag had ik dus wel echt spierpijn, dus toen ben ik nog maar een uurtje gaan zwemmen met Laura, wat gelukkig wel de spierpijn iets verzachtte.

Vrijdagavond vierde een Amerikaans meisje van het bemiddelingsbureau haar verjaardag, dus toen zijn we eerst met een groepje meiden gezellig gaan uit eten en daarna hebben we nog gezellig iets gedronken bij haar thuis.

En zaterdag was het dan zo ver; het surfweekend kon beginnen. Het begon al goed. Het weer was zo slecht dat het surfen naar de zondag werd verplaatst in plaats van de zaterdag en de Hamilton Gardens die eigenlijk op de planning stonden werden verruild voor hot pools. Dus toen lagen we daar met 15 graden en regen in een verwarmd zwembad en gingen we toen de zon heel even doorbrak met z'n allen van de glijbaan :P
Daarna nog bij een (schijnbaar) mooie waterval gaan kijken, maar het regende toen zo hard dat we hiervan alleen even bovenaan konden gaan kijken en toen al helemaal doorweekt waren.
Daarna gingen we dan door naar ons hostel, wat echt in the middle of nowhere lag, maar dus wel echt supermooi was :)
's avonds hadden we dit keer dan wel een goed BBQ en daarna bracht de bus ons naar het stadje (Raglan) waar we nog even een bar bezocht hebben. Wij hadden toen besloten om toch maar de vroegste bus terug naar huis te pakken (half 12), omdat de volgende dag dus wel echt het surfen op het programma stond.
De volgende ochtend stonden we dus al vrij vroeg paraat, maar toen moesten we wachten, en nog wat langer wachten en nog meer wachten. Dit was omdat we met 75 man waren en we natuurlijk niet met zijn 75'en tegelijk konden gaan surfen. Ik had natuurlijk weer het geluk dat ik in de laatste groep zat en dus het langste mocht wachten. Toen het dan eindelijk zover was had ik eigenlijk helemala niet zo veel zin meer, maar mezelf toch maar in zo'n charmante wetsuit gehesen en hup, het water in.
Ik vond het hartstikke eng en bakte er dus ook niks van. Uiteindelijk kreeg ik gelukkig wel een beetje hulp van een paar surfleraren en toen heb ik zelfs een paar keer op de plank gestaan en naar het strand toe gesurft :)
Dus een natuurtalent ben ik niet, maar heeel erg slecht ben ik dus ook niet :)
Daarna was het dan wel echt tijd om naar huis te gaan en daar ben ik ook heel vroeg gaan slapen, want het was toch wel een vermoeiend weekend. Volgende ochtend zag ik dat ik mijn gezicht verbrand had, blauwe knie"en had, er nog overal zand vandaan kwam (het was een 'black sand beach' en dat zwarte zand is dus heel fijn en gaat overal in zitten) en mijn voet een beetje dik en pijnlijk was, omdat ik een keer ongelukkig van de plank gevallen was. Maar, achteraf gezien vond ik het toch wel leuk en was het het allemaal waard :)

Zo, ik denk dat ik jullie nu wel weer lang genoeg opgehouden heb. Volgende keer zal ik ook wel weer veel te vertellen hebben, want dit weekend staan er gloeiwormpjesgrotten op het programma en de week erna ga ik 'mount doom' van Lord of the Rings beklimmen :)
Berichtjes over hoe het in ons koude kikkerlandje eraan toe gaat zijn natuurlijk altijd welkom :)

Cheers,
Céline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 11 Juli 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 21535

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Peru!

10 Februari 2016 - 22 April 2016

Nieuw Zeeland 2.0

21 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Afstuderen

13 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

Wereldjongerendagen Brazilië

Landen bezocht: