Wauw! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu Wauw! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu

Wauw!

Blijf op de hoogte en volg Céline

29 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Wauw, dat is wel het woord wat de afgelopen twee weekenden goed beschrijft, want waren het twee geweldige weekenden.

Twee weken geleden ben ik in 't weekend gaan caven in de gloeiwormpjesgrotten in Waitomo. Hiervoor gingen we eerst 27 meter abseilen de grot in. Daarna moesten we allemaal een 'tube' pakken (binnenband) en daarmee tegen de stroom in (er is daar een rivier in de grot) lopen naar een stukje waar veel gloeiwormpjes zaten om hier even van te genieten. Dat is dus echt heel mooi, net een grote sterrenhemel met heeeel veel sterren :) Daarna was het tijd om een stukje te gaan 'black water raften'. Dit houd in dat je in je tube op de rivier door de grot gaat 'raften', was ook echt een aanrader, zo onder de gloeiwormpjes door :) Toen was het tijd om een stukje echt te gaan 'caven' door een droog stukje klimmen en klauteren en je door smalle openingen wurmen, gelukkig kregen we na afloop hiervan een lekker warm drankje en wat chocolade :)
Daarna moesten we weer tegen de stroom in lopen om weer bij het beginpunt uit te komen en dit keer die 27 meter langs de rotswand omhoog te klimmen. En wat gebeurde mij natuurlijk weer; tijdens de hele caving trip ging alles goed en toen ik helemaal naar boven geklommen was gleed ik uit over het trappetje en BAM! Daar lag ik dan :P
Maargoed, al met al was dit dus een super geslaagde trip en zeeeer zeker de moeite waard :)

Afgelopen weekend was een lang weekend, omdat hier maandag nationale feestdag (Labour day) was. Zaterdag vertrokken we richting Taupo, waar een meer is ter grootte van heel Singapore (best groot dus). Hier hebben we eerst een mooie waterval bezocht om vervolgens naar een canyon te gaan waar je kon bungee jumpen en 'swingen'. Bungee jumpen vond ik niet zo'n geschikt plan, maar die swing zag ik wel zitten. Dit heb ik dan ook samen met een andere jongen gedaan (als je namelijk met meer gewicht aan die swing ging, dan ging je harder, wat natuurlijk veel leuker is) en dit was dan ook echt super vet :)
Daarna gingen we nog door naar natuurlijke ‘hot pools’ dat was een soort inham in de rivier waar dan een watervalletje was waar super warm water naar beneden kwam (helemaal bovenaan was ’t water meer dan 40°C!), dus daar hebben we nog even lekker in het zonnetje liggen genieten :)
Daarna nog even avondeten gehad aan de rand van het meer en toen was het tijd om naar het hostel te gaan. Zondag stond eigenlijk de ‘Tongariro alpine crossing’ op het programma, dat is één van de bekendste en vooral ook mooiste eendaagse hikes die je kan doen hier. Helaas was het weer zo slecht, dat we waarschijnlijk weg zouden waaien als we bovenop de top stonden, dus in plaats daarvan hebben we nog een korte wandeling van ongeveer 2 uur langs een paar watervallen gedaan (maar hier was het weer ook zo slecht dat je helemaal niets zag) en zijn we nog even bij een vijvertje geweest waar ze een stukje van Lord of the Rings hebben opgenomen. Daarna zijn we weer terug naar het hostel gegaan en hebben daar nog in de regen in de jacuzzi’s gezeten, wat ook niet verkeerd was.
Gelukkig hadden we maandag ook vrij, want de weersvoorspellingen voor maandag waren een stuk beter dan voor zondag, dus toen konden we maandag alsnog de crossing doen :D
Maandagochtend moesten we dus al om 05:30 ontbijten, want om 06:30 ging het al richting Mt Tongariro (we moesten zo vroeg vertrekken, omdat we anders niet op tijd terug waren in Auckland). Mt Tongariro is trouwens de grootste actieve vulkaan in Nieuw Zeeland en tevens Mt Doom uit Lord of the Rings. Maargoed, daar aangekomen begonnen we dus aan een wandeling van bijna 20 km waarbij je eerst 800 meter omhoog moest om bij de top te komen (en jeetje, wat waren daar veel trappen voor nodig…) Om daarna bij de meest prachtige meren uit te komen en vervolgens een afdaling van 1100 meter te maken naar het einde van de route. Bovenop was het echt ijskoud; je zat daar midden in een wolk en alles bevroor daar gewoon, het haar wat uit je muts stak, de touwtjes van je rugzak, het flesje drinken aan de zijkant van je rugzak; overal zat een laagje ijs op. Bovendien waaide het er ook keihard, waardoor je nu al af en toe uit moest kijken dat je niet wegwaaide.. Gelukkig klaarde het wel een beetje op toen we bij de meren kwamen, zodat we nog een paar mooie foto’s konden maken :) De rest van de afdaling werd het weer steeds beter, zodat we nog een heel mooi uitzicht over het dal hadden en aan het einde van de wandeling lekker in het zonnetje op de rest konden wachten. Het was in ieder geval echt een prachtige wandeling waarbij je heel goed kan zien hoe divers het landschap in Nieuw Zeeland is. Het is gewoon ongelofelijk hoe veel verschillende landschappen je in zo’n korte tijd kan zien.

Behalve de uitstapjes is er ook nog ander nieuws: Ik ben namelijk gestopt met mijn baantje bij de kapper. Ik kwam er namelijk dankzij Rieky achter dat je, als je in NZ belasting betaald, niet meer AWBZ verzekerd bent en dus officieel ook niet meer via je zorgverzekering verzekerd mag zijn. Aangezien ik natuurlijk heel braaf ben en niets wil doen wat niet mag, ben ik er maar mee gestopt. Vond het wel sneu voor mn collega’s, want dat waren echt hele aardige mensen, maar ben eerlijk gezegd toch wel blij dat ik nu toch weer elk weekend vrij heb en wat meer tijd heb om alle mooie dingen in dit land te gaan bekijken :)

Ten slotte nog een stukje over stage: dat gaat allemaal wel goed, kreeg vandaag toevallig nog te horen dat ze vonden dat ik heel goed mijn best deed en heel hard werkte, dus dat is altijd leuk om te horen :) De experimenten beginnen nu langzaam echt op gang te komen, wat ook wel moet, want over 2 maanden moet de eerste versie van de scriptie al ingeleverd zijn. Dat is ook ongeveer de tijd dat ik Eric eindelijk weer zie (JEEEEEEEJ, we zijn al over de helft) wat ook wel echt weer tijd wordt, want ik begin mijn knuffelbeer toch wel te missen..

Maar niet getreurd, morgen komt al het eerste bezoek vanuit Nederland, dan ga ik Rieky namelijk van het vliegveld afhalen :) Zij komt hier om haar ‘echte’ working holiday te doen (ik heb hetzelfde visum, maar gebruik dit voor stage..) en blijft hier minimaal 4 maanden, dus hopelijk gaat zij het net zo leuk krijgen als ik, maar daar ben ik eigenlijk wel van overtuigd ;)

Zo luitjes, dat was het weer. Tot de volgende keer!
Cheers!
Céline

  • 15 November 2013 - 10:55

    Rita:

    Dat is echt wauw, Celine. Wat jij allemaal doet en meemaakt,nou meid dat hebben wij allemaal gemist!! Te gek dat jij dat kan en mag meemaken. Enjoy and have the time of your life is all Ican say!!! Doe de groeten aan Rieky .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 11 Juli 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 21527

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Peru!

10 Februari 2016 - 22 April 2016

Nieuw Zeeland 2.0

21 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Afstuderen

13 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

Wereldjongerendagen Brazilië

Landen bezocht: