Skydiven enzo.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu Skydiven enzo.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu

Skydiven enzo..

Blijf op de hoogte en volg Céline

10 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

Mijn laatste verslagje is inmiddels alweer bijna twee weken geleden, wat dus ook betekent dat Rieky alweer bijna 2 weken hier is :)

Ik ging haar 2 weken geleden op woensdag afhalen van het vliegveld; had een mooi bordje met haar naam erop gemaakt en hier een paar smiley ballonnen aan vastgemaakt, maar hier liep ze straal langs.Toen dus maar een stukje achter haar aan gerend en flink staan zwaaien en toen zag ze me dan toch eindelijk. Daarna zijn we bij haar hostel geweest en is ze nog even een hapje bij mij thuis komen eten. Hier kwam een kamer op dezelfde verdieping vrij die zij wel kon hebben als ze dat wilde, dus zaterdag is ze gelijk daarheen verhuisd en nu woont ze dus ook gezellig in hetzelfde huis :)

Na de verhuizing zijn we zaterdag naar Devonport geweest (hier was ik helemaal in het begin ook al eens geweest, maar het was toch hartstikke leuk om er nog een keertje naartoe te gaan). Hier zijn twee heuvels vanwaar je een mooi uitzicht over de stad en de haven hebt. Die wilde ik dus allebei oplopen en na een hoop gemopper van Rieky's kant heeft ze dat toch ook maar gedaan en van het uitzicht genoten. Zaterdagavond was er dan Halloween-party bij Glenside (zo noemen we het huis waar we wonen). Iedereen had zich heel veel moeite gedaan om zich zo eng mogelijk te verkleden en dat was bij sommigen ook echt heel goed gelukt. Ik had eerder die week (donderdag, toen het 'echt' Halloween was) al een heksenpakje in elkaar geknutseld, dus die had ik nu ook maar weer aangetrokken. Verder waren er ook sommigen die zich komisch verkleed hadden, maar ook dit was heel leuk want ze waren echt totaal onherkenbaar. Die avond hebben we dus nog flink gefeest en ik kwam dan ook pas weer naar huis toen het al licht begon te worden en de vogeltjes al begonnen te fluiten.

Die zondag was het weer niet zo geweldig en iedereen in huis was een beetje brak, dus dat was echt de ideale dag om de hele dag thuis te blijven. Maar één van mijn huisgenoten vond dat het voor mij toch wel de ideale dag was om te gaan bakken, dus toen heeft hij maar alle missende ingrediënten voor mij gehaald en heb ik, lief als ik ben, nog wat cupcakes voor mijn huisgenoten gebakken. Toen hebben we lekker met een cupcakeje erbij nog wat films gekeken de rest van de dag.

Daarna stond natuurlijk weer een week stage voor de boeg en 't begint al aardig op te schieten. Heb inmiddels al behoorlijk wat experimenten uitgevoerd en 't begint al tijd te worden om aan mn verslag te werken.

Vrijdagmiddag was het echter weer tijd voor weekend :) Afgelopen weekend ben ik met Rieky, Janneke en Fraukje een weekendje richting het noorden van het land vertrokken. De belangrijkste reden hiervoor was dat Janneke, Fraukje en ik een bon hadden gekocht om te gaan skydiven :) Dit stond dus op zaterdagochtend gepland, dus vandaar dat we vrijdagavond al daar in de buurt overnacht hebben. Veel geslapen hadden we echter niet, want we vonden het toch maar wat spannend dat we zaterdagochtend uit een vliegtuig moesten springen.
Maargoed, zaterdag was het dus zover; jumpsuitje aan, elegant mutsje op en hop, in het vliegtuig op weg naar boven. Toen we volgens ons toch al best heel hoog zaten, werd ons verteld dat we 'al' halverwege waren, wat natuurlijk niet echt goed was voor onze zenuwen :P
Eenmaal helemaal boven ging dan het deurtje van het vliegtuig open en moest ik mn benen naar buiten zwaaien. Er was me vantevoren verteld dat dit het engste stuk was, dus heb ik dat maar zo snel mogelijk gedaan en voordat ik het wist vielen we al naar beneden, eerst nog even over de kop gegaan en toen vielen we dan recht en heb ik met veel moeite nog even een mooie foto voor mam gemaakt :)
Nadat een vrije val (rond de 200-250 km/uur) van ongeveer 50 seconden hadden gemaakt ging dan de parachute open en kon ik met wat meer rust genieten van het prachtige uitzicht. Helaas ging dit natuurlijk ook veel te snel allemaal en voordat ik het wist zat ik alweer met mijn kont op de grond.
Het was in ieder geval wel een hele belevenis en achteraf gezien eigenlijk helemaal niet zo eng.

De rest van de dag begonnen we toch wel te merken dat we die nacht slecht geslapen hadden en een hele adrenaline-kick hadden gekregen, waardoor ons lichaam ook redelijk moe werd toen dit eenmaal uitgewerkt was. Toen zijn we dus maar naar Waipu gereden met het plan om daar naar het strand te gaan. Janneke en Fraukje hadden op een bordje gezien dat dit maar 1 km was, dus besloten we te lopen. Nadat we al een heel stuk gelopen hadden, vonden Rieky en ik het wel mooi geweest en zijn we omgedraaid om de auto te gaan halen. Janneke en Fraukje wilden toch nog wat verder lopen om te kijken of ze niet toch te voet bij 't strand konden komen. Eenmaal terug zagen Rieky en ik dat er op het bordje niet 1, maar 11 km stond, dus hebben we Janneke en Fraukje onderweg maar opgepikt en zijn we met de auto naar het strand gereden. Dit was echt een supermooi wit zandstrand, dus hier hebben we die middag nog even liggen genieten :)
's avonds hebben we toen bij een hele gezellige pizzeria naast het hotelletje waar we sliepen gegeten en in de lounge ruimte van het hotel hebben we toen op de tv die daar hing genoten van onze skydive-flimpjes en foto's (waardoor we af en toe best wel even de slappe lach hadden).

Zondag stond snorkelen op het programma. Hiervoor zijn we naar Goat Island Marine Reserve gereden, waar we een guided snorkel tour hadden. Het water was heel kalm, waardoor we veel vissen konden zien. Helaas hield dit ook in dat er een heleboel jelly-dingen (soort kwal-achtige dingetjes) in het water zaten. Deze waren op zich niet gevaarlijk, maar op een gegeven moment waren ze gewoon overal en was het meer een soort jelly-soep. Bovendien was het water echt heel erg koud, dus na een uurtje hadden we het wel gezien. Het was wel een hele leuke ervaring en als het water van de zomer weer wat warmer is, dan wil ik het zeker nog eens gaan doen.
Daarna hebben we nog even lekker in het zonnetje fish and chips gegeten om een beetje op te warmen en toen zijn we weer richting Auckland vertrokken. Onderweg zijn we wel nog even een uurtje bij een mooi strand gestopt om hier nog even lekker van het zonnetje te genieten, maar toen moesten we toch echt weer verder, want de auto moest ook weer op tijd ingeleverd worden.

Het was in ieder geval een heerlijk weekend en het was ook wel weer eens leuk om een 'eigen' (huur)auto te hebben, dat geeft je toch veel meer vrijheid dan steeds met zo'n bus op pad te zijn. (was trouwens voor mij ook weer een angst die ik overwonnen heb, in een automaat aan de linkerkant van de weg rijden..) Kortom; het smaakte naar meer, dus wie weet dat we binnenkort weer een weekendje met een auto eropuit gaan :)

Groetjes,
Céline

  • 11 November 2013 - 07:29

    Marion:

    Hey Céline, geweldig!! Wat een belevenissen. Prachtige foto´s.

  • 11 November 2013 - 13:23

    Brecht Vanhommerig:

    Ha nichtje,
    wat een fantastische avonturen. Vind het heerlijk voor je dat je zo geniet.
    Wat doe je eigenlijk voor n stage? Of beter ff bij het begin beginnen; welke studie doe je?
    (;

    Geniet er van.
    En leuk om zo een beetje mee te genieten.

    Liefs Brecht

  • 12 November 2013 - 22:17

    Monique Paulus:

    Hey Celine,

    Wat een geweldige foto´s heb je gemaakt van het skydiven.
    Wow, te gek dat je dat durft.
    Hopelijk heb je ons kaartje al ontvangen.

    Groetjes en nog heel veel plezier "Down Under".

    Monique (crissy), Maja en Rene.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 11 Juli 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 21540

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Peru!

10 Februari 2016 - 22 April 2016

Nieuw Zeeland 2.0

21 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Afstuderen

13 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

Wereldjongerendagen Brazilië

Landen bezocht: