Bye Europe, hello New Zealand :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu Bye Europe, hello New Zealand :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu

Bye Europe, hello New Zealand :)

Blijf op de hoogte en volg Céline

24 Augustus 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,
Bij deze mijn eerste reisverslag vanuit Auckland, Nieuw Zeeland.
Ik zal maar bij het begin beginnen, en dat was de hele lange reis hier naartoe.

Op 21 augustus was het dan eindelijk zover. Na veel plannen en voorbereiden was de dag van vertrek naar Auckland eindelijk aangekomen. We vertrokken met twee auto’s richting Frankfurt airport, maar helaas hield die van Eric er onderweg me op. Dit had tot gevolg dat mijn afscheid van Eric iets anders was dan gepland. Op de eerste plaats was dit een paar uur eerder dan gepland en op de tweede plaats was dit langs de snelweg, in de berm achter de vangrail. Niet bepaald romantisch dus… Enige voordeel was dat de traantjes zo iets meer verdeeld waren.

Toen zijn we dus verder gegaan met z’n 5en in één auto richting Frankfurt. Hier ging gelukkig wel alles goed met inchecken, 2e koffer afgeven en het door de security gaan (mijn handbaggage was namelijk eigenlijk te zwaar, maar hij mocht gelukkig gewoon mee). De eerste vlucht, naar Singapore was vrij snel voorbij, vooral ook omdat ik veel geslapen heb tijdens de vlucht.
Eenmaal in Singapore aangekomen moest ik 5 uur wachten op de volgende vlucht, maar dit was echt geen probleem. Het vliegveld daar is namelijk echt mooi, er is zelfs een vlindertuin  Dus ik kreeg mijn tijd wel om.

De vlucht richting Auckland leek vervolgens veel langer te duren, omdat ik hier niet zoveel kon slapen en je op een gegeven moment natuurlijk ook wel uitgezeten raakt in zo’n vliegtuig. De eerste blikken op Nieuw Zeeland waren echter wel echt heel mooi  Het door de douane gaan ging allemaal ook heel makkelijk: Hop, stempel erop, even de bagage door het röntgenapparaat en laten besnuffelen door honden en toen was ik dan officieel in Nieuw Zeeland. Hier stond de taxichauffeur al met mijn naam te wachten om me naar de plek te brengen waar ik in ieder geval de eerste week zal verblijven. Hier aangekomen bleek er echter iets fout te zijn gegaan bij de boeking, dus ze hadden niet direct een kamer voor me klaar. Dus toen moest ik ongedoucht en nog moe van de reis richting bemiddelingsbureau voor de oriëntatie.

Hier kreeg ik vervolgens allerlei informatie over Auckland en Nieuw Zeeland, een NZ simkaart en informatie over het openen van een NZ bankrekening. Daarna zijn we met de hele bups nog een richting het strand gegaan en toen vond ik het toch wel echt tijd om weer terug te gaan, wel mijn kamer op te kunnen en te douchen 

Ik heb hier nu mijn eigen kamer in een appartementje dat ik met twee andere meisjes deel. Één meisje komt uit Japan en is hier om Engels te leren. Het andere meisje komt uit Nieuw Zeeland en studeert hier in Auckland aan de uni. Het meisje uit Nieuw Zeeland is echt heel aardig en heeft me hier alles in het gebouw zo’n beetje gewezen en laten zien waar ik boodschappen kan doen. Ze is helaas nu voor het weekend naar huis, dus de rest zal ik zelf uit moeten vogelen. Vandaag ga ik dus de stad een beetje verkennen en bij nog wat andere kamers kijken. Maandag is dan mijn eerste stagedag, dus dat is ook nog even spannend.

Ik zal proberen binnenkort weer een update te geven over hoe het me hier vergaat.
Groetjes,
Céline

  • 24 Augustus 2013 - 18:54

    Sibil En John Franken:

    Wow Céline, wat een rotafscheid van Eric! Gelukkig heb je daarna ook leuke dingen meegemaakt en gezien. We wensen je een fijne tijd en veel succes met je stage!! Groetjes uit Tegelen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 11 Juli 2013
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 21582

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Peru!

10 Februari 2016 - 22 April 2016

Nieuw Zeeland 2.0

21 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Afstuderen

13 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

Wereldjongerendagen Brazilië

Landen bezocht: