Wat een weertje.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu Wat een weertje.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu

Wat een weertje..

Blijf op de hoogte en volg Céline

12 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

Inmiddels is het alweer meer dan een week geleden dat ik voor het laatst iets geschreven heb, dus: tijd voor een nieuw verslagje.

Ik moet wel zeggen, de tijd is omgevlogen. De agenda begint steeds voller te raken en zo heb ik het natuurlijk, zoals ik gewend ben, weer lekker druk :)

Vorige week maandag ben ik na stage dan naar de eerste zumba-les hier gegaan. Dat was heel leuk, we hebben zelfs op ' 99 luftballons' ge-zumba't en dat aan de andere kant van de wereld :P
Dinsdagavond zijn we met een gropeje van het bemiddelingsbureau naar de bioscoop geweest, dat was ook erg gezellig. Woensdagavond werd ik door de professor (mijn begeleider op stage) uitgenodigd om met hem, zijn gezin en nog een paar gasten t egaan uiteten bij (natuurlijk) een Chinees restaurant. Dit was ook erg leuk en erg lekker, heel anders dan het eten wat je bij ons bij de 'Chinees' krijgt.
Donderdagavond hadden we vanuit het bemiddelingsbureau een etentje bij een Indiaas restaurant. Dat was ook heel apart, het rook vooral erg raar toen we er binnen kwamen, maar het eten was gelukkig wel heel lekker en het was BYO (bring your own, maar dan wel alleen voor wijn), dus dat scheelde welk ook veel in de kosten. Daarna nog even gezellig met zijn allen de pub in en toen ben ik maar weer richting huis gegaan.
Vrijdag weer met de huisgenoten op stap geweest, dat was ook een hele belevenis, want om de één of andere reden wilden de jongen graag naar de gay-bar, dus ik heb mn ogen uitgekeken daar xD
Zaterdag hadden we dan jet-boat tour vanuit het bemiddelingsbureau. Nou, daar gingen we dan, 15 graden en wij gingen lekker met de jetboat onder de harbour bridge door en werden natuurlijk kletsnat, brrrrr...
Gelukkig was ik wel zo slim geweest om droge kleren mee te nemen, dus toen heb ik maar even snel omgekleed toen we daarna nog iets (lekker warms) gingen drinken :)
Daarna heb ik nog even inkopen gedaan, want zondag stond cupcakes maken op de planning.

Zaterdagavond was er rugby-wedstrijd van het nationale team hier. Rugby is hier heel populair (populairder dan voetbal) dus zijn we gezellig naar de pub gegaan om daar een hapje te eten en naar de wedstrijd te kijken. Dit was de eerste rugby wedstrijd die ik ooit echt bewust gekeken heb, maar ik moet zeggen, dat beviel erg goed. Vond het een hele interessante sport om naar te kijken en ook de sporters bevielen mij iets meer dan de gemiddelde voetballer :P Al met al dus ook een geslaagde avond.

Zondag heb ik dus voor het eerst cupcakes gemaakt hier in Nieuw Zeeland, was wel nog even een uitdaging want de boter is hier bijvoorbeeld heel anders dan bij ons; veel zouter en ook veel zachter, dus ik vond ze zelf niet zo super goed gelukt. Mijn huisgenoten waren er echter wel heel blij mee; eentje heeft er in totaal zelfs 7 gegeten :P

Maandag was het dan weer tijd voor zumba en dinsdag zijn we weer naar de film geweest (op dinsdag zijn hier alle kaartjes voor de helft van de prijs, dus vandaar). Gisteren was dan eindelijk een keertje een avond dat er niks was en ik moet zeggen, dat was eigenlijk ook niet zo heel erg, lekker op de bank gezeten met wat choco-rozijntjes en een film gekeken met de huisgenoten.

Nu denken jullie natuurlijk; die Céline gaat 't wel heel goed, die komt straks als een tonnetje terug, maar gelukkig is Auckland op heuvels gebouwd en is alleen al boodschappen doen een hele work-out, dus kan ik gelukkig lekker veel snoepen, drinken en uit eten :)

Maar het is natuurlijk ook niet alleen maar fun hier. Stage gaat ook gewoon door en ik ben afgelopen week zelfs in het weekend op de uni geweest. Dit omdat het lab hier meestal erg vol is, en het dus makkelijker was om me alles aan te leren in het weekend. De PhD student die ik ondersteun werkt sowieso het liefste in de avonden of in het weekend, omdat het dan niet zo druk is op het lab, maar ik denk niet dat ik hier altijd aan mee ga doen. Heb namelijk ook al genoeg uitstapjes gepland in de weekenden, waarvan de eerste komend weekend al is; dan gaan we naar Rotorua :)
We gaan in totaal met 76 personen in één bus (dubbeldekker), dus dat wordt vast en zeker gezellig.

Ik heb dit keer helaas geen foto's, omdat ik op de één of andere manier altijd mijn camera vergeet, maar naar Rotorua gaat ie zeker mee, dus volgende keer zullen er wel wat fotootjes bij komen. Hopelijk werkt het weer wel een beetje mee want dat is hier erg wisselvallig. Het ene moment regent het en is het nog best koud (nouja, aangezien het hier winter is valt het natuurlijk allemaal wel mee) en het andere moment komt het zonnetje tevoorschijn en dan is het echt heel warm en dan moet je echt je jas uitdoen als je niet in je eigen zweet wil zwemmen. De zon is hier namelijk echt heel fel, dat schijnt met name ook te komen doordat precies boven Nieuw Zeeland een gat in de ozonlaag zit en er relatief weinig luchtverontreiniging is die de zonnestralen tegenhoudt. Maar ach, mij hoor je over een lekker warm zonnetje niet klagen :)

Ten slotte heb ik nog een verzoekje voor iedereen. Zouden jullie me allemaal leuke, mooie en gekke foto's willen sturen, zodat ik die allemaal kan ophangen in mijn kamertje en het nog wat meer 'mijn' kamer wordt en ik jullie natuurlijk allemaal niet vergeet?
Mijn adres is:
Céline Vanhommerig
6 Glenside Crescent
Grafton, Auckland 1010
New Zealand

Dankjewel alvast :)

Cheers!
Céline

  • 12 September 2013 - 07:54

    Gabbi:

    Gooiemurrege,

    Ich zal dich in het plat biekallen, agesj geis ze dit dalijk nog verlere!
    Ich leas das ze dich neet aan het vervele bis, dat mot oach neet natuurlijk want neve sjtudere is geneete van dien stage net zwoa belangriek.
    Eric geit supergood, fein Ikea brook aan, hurkes gekamp en lekker luchske op, boodsjappe in hoes, wesj gedoan, kortom complementen veur hem!
    Bie Ikea alles good, de zondige zeen druk bezoch, dus doa oach gein klachte euver.
    Glenn is good gewend in Belsj, he veults zich fein en op zien gemaak, heit al versjillende complimenten vannzien mentor gekrege.ut hoeswerk is oach goad te euverzeen en elke waek kriege veer un waekrapport woa in sjteit of ze alle take hubben gedoan en wie zien werkhouding is en de omgangk mit de res. Veurige waek hei er ein score van 7 oet 7!
    Mit sjtroafwerk gaeve zin ze neet misselik, eine jong zoot op 2 pote van zien sjtool te wiebelen en mos geliek 400 x sjrieve dat er neet op 2 peut mog zitte!
    Mer dao were ze hel van, zeg mer!
    Ich hub ut oach bes druk, veurig weekend zoterdig met de drumband noa Antwerpe, veur un streetparade en taptoe, zondig gewirk, murge de show loape tijdens het aafsjied van Mark van Bommel en zondig weer wirke en tusje door hoeshouwe en leuke dinge.
    Mer zwoalang es ich dit nog allemaol kin doan is niks aan het handje.

    De medje, dit woar het weer van mien kandj, zeen weer oet noa dien volgende versjlaag.

    Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 11 Juli 2013
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 21579

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Peru!

10 Februari 2016 - 22 April 2016

Nieuw Zeeland 2.0

21 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Afstuderen

13 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

Wereldjongerendagen Brazilië

Landen bezocht: