Raften, Moddermaskers en werken bij de Kapsalon! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu Raften, Moddermaskers en werken bij de Kapsalon! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Céline Vanhommerig - WaarBenJij.nu

Raften, Moddermaskers en werken bij de Kapsalon!

Blijf op de hoogte en volg Céline

20 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,
Vanmorgen kreeg ik via Skype te horen dat sommige van jullie op mijn nieuwe verhaaltje zaten te wachten, dus dan zal ik er nog maar een keertje één typen :P
Ik moet jullie wel alvast waarschuwen, het wordt een lange dit keer.
Vorige week donderdag was op zich geen spannen dag, overdag naar stage en ’s avonds een boekje gelezen. Vrijdagavond was het dan wel weer high life, want dan is hier vaste stapavond. Ik heb toen ook eerst thuis nog wat gedronken met een aantal huisgenootjes en daarna voor de gezelligheid toch maar mee op stap gegaan (was ik eigenlijk niet van plan). Uiteindelijk was ik toen rond 4 uur thuis en daar had ik de volgende ochtend toch wel een beetje spijt van. Om 8 uur was het namelijk al tijd voor de bus naar Rotorua en toen had ik dus wel nog een beetje hoofdpijn :P
De busreis duurde in totaal 3 uur en ik was weer zo slim om bovenin (was een dubbeldekker) en dan achterin te gaan zitten, dus na een uurtje was ik al lekker misselijk. Gelukkig hadden we na 2 uur ongeveer een pauze, waar ik een lekkere vette hap heb gegeten. Daarna ging het wel alweer wat beter :)

Het laatste uurtje kregen we allemaal een nummer (1 of 2) en de nummers 1 mochten dan blijven zitten en de nummers 2 moesten steeds rouleren, zodat je ook eens met andere mensen aan de praat kwam. Eenmaal aangekomen gingen de nummers 2 eerst ludge riden (dat is een soort rodelen, maar dan op de verharde weg) en de nummers 1 (daar zat ik dus ook bij) gingen eerst raften.
In het begin vond ik het toch best een beetje spannend, want er werd ons verteld dat we van een waterval van 7 meter af zouden gaan. Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee, was niet zo spectaculair als het klinkt, maar het was wel leuk :)

Daarna gingen we dus ludge riden. Hiervoor gingen we eerst met de kabelbaan de berg omhoog, van waar je een prachtig uitzicht over het meer van Rotorua had. Daarna dus met je karretje naar beneden, weer omhoog en weer naar beneden. Was op zich ook best snel om. Daarna hadden we het wel allemaal super koud, want het was toch niet zo heel warm daar boven op die berg en het is hier nog steeds winter natuurlijk. Eenmaal aangekomen bij ons hostel bleek hier een ‘hot pool’ te zijn en die was ook echt HOT (zeker 38°C), dus dat was heeeerlijk om even op te warmen :)

Tegen de tijd dat we weer lekker warm waren hadden we allemaal berenhonger dus we verheugden ons al op de BBQ die gepland stond. Nou, viel dat even tegen! We kregen letterlijk een paar sneetjes brood, ijskoude (volgens mij net uit de koelkast gehaald) aardappelsalade en wat lauwwarm vlees (nog net niet koud). Dat was dus wel minder. Na deze geweldige avondmaaltijd was het dan tijd voor ‘de’ wedstrijd; rugbywedstrijd van de All Blacks (NZ) tegen Zuid Afrika (zijn blijkbaar nr 1 en 2 van de wereld). Het was weer leuk om te kijken en NZ had (natuurlijk) gewonnen, dus de avond kon sowieso al niet meer stuk.

Daarna was het alweer tijd om ons klaar te maken voor de ‘L’-party. Iedereen moest verkleed gaan als iets met een L, dus ik lekker mn labjas aangetrokken, veiligheidsbril op, klaar! Ik had wel ook nog een lekker nerderig T-shirt erbij gemaakt met I hartje en dan de structuurformule van ethanol (zie foto’s), maar volgens mij waren er maar 3 mensen die dit begrepen. We hebben tot sluitingstijd (3 uur) gefeest en daarna nog even een lekkere (warme) hamburger gegeten en toen was het toch wel tijd om te gaan slapen.

Om 10 uur de volgende ochtend stond dan een lekker ontbijtje op ons te wachten: scrambled eggs, toast met jam, boter of chocopasta en sinaasappelsap :)

Zondag stond toen als eerste een bezoek aan Te Whakarewarewatanga O Te Ope Taua A Wahiao (ja, spreek dat maar eens uit!) gepland, oftewel whaka village. Dit is een Maori dorp in Rotorua waar de mensen nog samen leven met de natuur, in dit geval geisers en warme (of beter gezegd hete) meren. Het heet dan ook wel de 'living thermal village'. De mensen koken en baden hier in het natuurlijk verwarmde water (dat doen ze natuurlijk wel in verschillende meertjes :P) Sommige meertjes waren echt superhelder en het zag er echt heel aanlokkelijk uit om daar een duik in te nemen, maar het water was meestal meer dan 100°C, dus een beetje erg warm. Ook hadden we hier een voorstelling van allerlei Maori dansen. Dat was op zich wel leuk, maar degene die de voorstelling deden stonden er wel een beetje verveeld bij, alsof ze het al voor de honderdste keer deden (was waarschijnlijk ook wel zo, maargoed, is als bezoeker toch niet zo leuk als ze dat ook uitstralen). Verder waren en trouwens ook warme modderbaden, waarvan ook allerlei beauty producten gemaakt werden, dus toen hebben we ook maar even modder-gezichtsmaskertjes gekocht, daarover later meer.

Ten slotte was het dan tijd voor de laatste activiteit van het weekend: Zorben. Kort gezegd ga je dan in een grote plastic bal de berg af. Eerst twijfelden we nog een beetje, want het was de bedoeling dat we ‘nat’ gingen zorben, wat inhield dat er water in de bal ging en dat je dan met 3 man erin moest en dan hop, de berg af. Uiteindelijk hebben we het toch maar gedaan en ben ik dus met Laura en Margreet lachend en gillend de berg afgedonderd (zie foto’s/filmpje). Daarna stond er ook nog een lekkere warme jacuzzi te wachten, dus het was toch wel weer erg geslaagd.

Daarna was het helaas alweer tijd om 3 uur in de bus naar huis te gaan. Onderweg zijn we toen nog even bij de McDonalds gestopt voor avond-eten en toen waren we uiteindelijk rond half 7 weer in Auckland. Ik ben die avond toch maar vroeg naar bed gegaan, want het weekend was toch erg vermoeiend.

Maandag was ik dan naar een huis gaan kijken voor als pap en mam hierheen komen. Dit hadden we gevonden via een site waar mensen die kamers over hebben in hun eigen huis, deze verhuren aan mensen die op zoek zijn naar een wat meer huiselijke sfeer (je mag hier dan ook gewoon gebruik maken van de keuken, etc.) Ik kwam terecht bij een leuk huis in een rustige buurt bij een hele aardige Zwitserse vrouw. Het huis was echt prachtig en ik ga lekker met pap en mam mee hier naartoe de laatste week. Toen ik weer naar huis wilde lopen, vond die vrouw dat dat veel te ver was, dus zette ze me wel even thuis af. We kwamen aan de praat en het bleek dat zij een eigen kapperszaak heeft, waar ze nog iemand zochten voor op dinsdag en donderdagavond en zaterdag te werken. Ik heb toen maar heel onschuldig gezegd dat ik ook nog op zoek was naar een baantje en van het één kwam het ander. Kortom; ik ben gisteren even in de zaak langs geweest en heb dus nu een baantje in één van de beste salons in Auckland (je moet hier 98 dollar betalen voor een knipbeurt!) Wie had dat ooit gedacht :P Kan ik nu eindelijk ook weer eens wat centjes verdienen in plaats van alleen maar uitgeven. Nu denken jullie natuurlijk: maar ze is toch geen kapster?
Klopt, ik zal daar natuurlijk ook bij niemand voor 98 dollar het haar gaan knippen. Ik zal vooral de klusjes doen die ook moeten gebeuren; haar wassen van klanten (incl. hoofdmassage, dat krijg ik nog geleerd), boekingen in de computer ingeven, haar bij elkaar vegen, koffie zetten, handdoeken wassen, etc.

Woensdagavond hebben we (Laura, Margreet en ik) trouwens nog die maskertjes uit Rotorua uitgeprobeerd. We hebben er maar meteen een gezellige avond van gemaakt met een flesje wijn, chips, chocolade en een romantische film. We waren nog bijna vergeten om de maskertjes op te doen. Uiteindelijk toch maar gedaan dus ik heb nu weer een fluweelzacht huidje :) Het masker af krijgen was nog wel even een uitdaging, want er stond op de verpakking ‘peel off gently’ maarja, zelfs dat deed best wel pijn, omdat volgens mij alle haartjes die je in je gezicht hebt, toch nog meegetrokken worden :P

Verder hadden we gisteren nog een pubcrawl, georganiseerd vanuit het bemiddelingsbureau. Het was de bedoeling om naar 4 bars te gaan. Je kon aan het begin van de avond een bandje kopen voor 5 dollar en dan kreeg je in elke bar een gratis drankje en je kon ook nog eens meedoen voor allerlei prijzen! Was weer eens wat anders dan de gebruikelijke 8 dollar per drankje. Ik ben uiteindelijk niet meer naar de laatste bar gegaan, want het was al 12 uur ongeveer toen wij naar huis gingen en toen waren ze nog steeds bij bar nr. 3 en vandaag was natuurlijk wel weer gewoon stage..

Op stage begint alles langzaam een beetje vorm te krijgen. Ik heb mijn werkplan vandaag afgemaakt en verstuurd en ook de sleutels voor de laboratoria kon ik vandaag ophalen. Vanaf volgende week ga ik dus beginnen wat meer experimenten te doen en het is de bedoeling dat ik de week erna dan ook echt zelf aan de slag kan. Ik moet zeggen dat je wel enorme verschillen merkt met Nederland. Hier moet je de universiteit bijvoorbeeld voor zo ongeveer alles betalen; je moet betalen om je PhD hier te mogen doen (in Nederland krijg je hiervoor betaald..), je moet betalen voor al het glaswerk wat je gebruikt op het lab en zo is er over een aantal weken een soort bijeenkomst met allerlei onderzoekers uit het hele land en om daaraan deel te nemen moet je ook betalen (ook nog eens 150 dollar!). Als je dat zo allemaal bij elkaar optelt zou je denken dat de uni hier dus redelijk rijk is en alles hier super modern is, maar ook dat is absoluut niet zo.. Alles doet het natuurlijk wel gewoon op het lab en je hebt wel toegang tot internet en computers, maar het is toch allemaal net iets meer verouderd dan in Nederland. Kortom; we mogen niet zo klagen in Nederland, want we hebben het daar nog best wel goed!

Zo, ik denk dat ik daar voor nu maar weer bij laat, want het verhaal is wel weer lang genoeg geworden. Laat ook maar weten hoe het in ons koude kikkerlandje gaat (mogen ook best lange verhalen zijn :P) want daar ben ik natuurlijk ook hartstikke nieuwsgierig naar!

Cheers!
Céline

  • 20 September 2013 - 09:12

    Stéphanie:

    Hee Céline!

    Leuk om je verhaal te lezen! De foto's zien er geweldig uit! Moet zeggen dat het raften er ook best spectaculair uitziet :) Zo te horen heb je het goed naar je zin en je plekje wel gevonden. Geniet er nog van want je weet: time flies when you're having fun! En dus... voor je het weet zit je weer hier in dit koude kikkerlandje (want dat begint het langzaam weer te worden helaas...) Dus... stuur maar af en toe dat zonnetje naar deze kant, jij hebt de zon toch op andere tijden nodig dus als jij dan in je bedje ligt mogen wij hem wel even hebben!

    Liefs Xx Steef

  • 20 September 2013 - 14:18

    Jeanine Huijbregts:

    Ha Celientje,
    Leuk om wat mee te krijgen van al jouw avonturen. Ik hoop dat het niet zo leuk
    wordt bij de kapsalon dat je niet meer bij ons in de keuken wil werken
    als je terug bent.
    Groeten, Jeanine

  • 22 September 2013 - 17:56

    Jacqueline:

    Dus ze leren jou hoofmassage enz. Dan mag je mijn haar ook wel een wassen verven enz. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 11 Juli 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 21581

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Peru!

10 Februari 2016 - 22 April 2016

Nieuw Zeeland 2.0

21 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Afstuderen

13 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

Wereldjongerendagen Brazilië

Landen bezocht: